دیوار سبز ، ناجی سلامت نسل امروز

دانلود مجموعه سایت های خدمات دیوار سبز PDF

امروزه رشد بیش از پیش جمعیت باعث به وجود آمدن بحران عدم فضای کافی برای تامین مسکن شده و همین امر باعث شده است که بسیاری از فضاهای سبز شهری جهت ساختمان سازی تخریب شوند. افزایش تعداد کارخانه ها و اتومبیل ها نیز موجب آلودگی هوا علی الخصوص در شهر های بزرگ و کلان شهر ها شده است. همین امر باعث می شود که توجه ما بسیار بیشتر از قبل به سلامت خود و خانواده و جامعه معطوف گردد و نیاز به پاکی و سرزندگی بیشتر از گذشته احساس شود.
یکی از اصلی ترین راه های برون رفت از این بحران شبیه سازی فضای سبز است و مهم ترین مصداق این شبیه سازی استفاده از دیوار سبز است. دیوار سبز یا گرین وال به دیواری گفته میشود که سطح آن توسط گیاهان مختلفی پوشانده شده است. در حقیقت دیوار سبز سازه ای عمودی است که انواعی از گونه های مختلف گیاهی ( گیاهان مناسب دیوار سبز ) و یا سبزه ها به آن متصل شده است.

دیوار سبز نمابرگ نگار

کارکرد دیوار سبز تنها به تصفیه هوا محدود نمی شود بلکه یکی از کارکردهای دیگر دیوار سبز که اهمیت آن چیزی کمتر از تصفیه هوا نیست، بحث زیبایی بخشی به محیط اطراف است. با نصب دیوار سبز در فضاهای شهری میتوان علاوه بر تصفیه هوا به زیباسازی شهر که یکی از اصول اساسی در مباحث شهرسازی به شمار می آید کمک کرد. اجرای دیوار سبز در محیط شرکت یا کارخانه میتواند باعث بهره وری بیش از پیش کارگران و کارمندان شود و همین امر علاوه بر کمک به پاکی هوا و زیبایی محیط کارخانه باعث تولید بیشتر و به تبع سود بیشتر شود و در بلند مدت نه تنها به دیوار سبز به عنوان هزینه نگاه نکرد بلکه میتوان از آن به عنوان سرمایه گذاری نام برد. طراحی دیوار سبز در محیط های داخل منزل نیز میتواند به صورت چشمگیری باعث شادابی و نشاط اعضای خانه شود و مهر و محبت و صمیمیت را برای خانواده به ارمغان بیاورد.

دیوار سبز هوشمند  (Smart green wall)  نامی است که بر روی برخی از دیوارهای سبز گذاشته اند که با کمک هوش مصنوعی دارای قابلیت های بیشتری نسبت به نمونه های معمولی خود هستند. از جمله ویژگی های دیوار سبز هوشمند می توان به سیستم هوشمند آبیاری و کنترل رطوبت هوا اشاره کرد.

اهمیت نحوه اجرای دیوار سبز

یکی از مسائل بسیار مهم در بحث دیوار سبز ، نحوه اجرای آن است. شرکت های مختلفی در زمینه دیوار سبز فعالیت دارند اما آیا تمام آنها به درستی و با رعایت اصول دیوار سبز را اجرا می کنند؟
عدم رعایت اصول در طراحی و نصب و اجرای دیوار سبز میتواند خسارت های قابل توجهی به بار بیاورد و هزینه های زیادی بر روی دست کارفرما قرار دهد. پس حیاتی است که در انتخاب گروه اجرا کننده دیوار سبز دقت لازم را داشته باشید و به راحتی کار را به هر شرکتی نسپارید.

معرفی شرکت های برتر در زمینه طراحی و اجرای دیوار سبز

به دلیل اهمیت انتخاب شرکت مناسب جهت انجام پروژه دیوار سبز بر آن شدیم تا شرکت های برتری که در زمینه های دیوار سبز، گرین وال، بام سبز ، روف گاردن ، تابلوهای گیاهی ، باغ های عمودی، آبنما، آلاچیق سبز و … فعال هستند و به ارائه خدمت مشغولند معرفی کنیم.

1. نمابرگ نگار

قیمت دیوار سبز

شرکت نمابرگ نگار با سابقه طولانی در زمینه طراحی و اجرای دیوار سبز و با همکاری کادری مجرب از اساتید و مهندسین برجسته کشور در این حوزه نسبت به ارائه نسل جدیدی از دیوارهای سبز مقاوم، سبک و سازگار با محیط زیست اقدام کرده است. این شرکت پس از پژوهش های فراوان موفق شده است دیوار های سبزی با کیفیت بهتر و قیمت کمتر نسبت به گذشته ارائه دهد که عمده اختلافات در کیفیت ناشی از استفاده از روش های مدرن اجرا و نصب دیوار سبز است. از جمله اهداف اصلی شرکت نمابرگ نگار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تلاش نمابرگ نگار برای ایجاد سیستم های گیاهی قابل دسترس بیشتر و کاربردی تر در محیط های شهری است.
  • نمابرگ نگار آشکارا در ارتباط صادقانه و منصفانه با کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان، پیمانکاران، همکاران تجاری و سهامداران است.
  • برنامه نمابرگ نگار تبلیغ و فروش محصولات با شور و نشاط و بدون ارائه اطلاعات نادرست می باشد.
  • نمابرگ نگار همواره به دنبال ارائه خدمات به موقع و حمایت از مشتریان است.
  • هدف نمابرگ نگار تاثیر مثبت بر محیط زیست در همه پروژه هایی است که انجام می دهد.

دفتر مرکزی نمابرگ نگار : 88725703-021 

کارگاه نمابرگ نگار : 33116935-021 

2. چکاد بام

دیوار سبز چکادبام

شرکت چکاد بام مبدع طرح بام سبز طراحی شده با استفاده از اجزای مدولار است که در فضای های بی استفاده ای مانند پشت بام اجرا می شود. این شرکت سعی میکند که به صورت بهینه عمل کرده و طبیعت از دست رفته شهری را به روش چکاد بام به آن بازگرداند. چکاد بام بهترین موضوع فعالیت برای آشتی با طبیعت را انتخاب کرده است و با شعار ” خانه من نفس می کشد” در بازار ایران فعالیت می کند.

عمده فعالیت چکاد بام در حوزه های ارائه مجموعه اى کامل از خدمات مرتبط با فضاى سبز عمودى شامل بام سبز، دیوار سبز ، تراس سبز ، معمارى داخلى سبز و فلاورباکس هاى پرتابل و مدولار است که توجه سازندگان ساختمان و بهره برداران مرتبط در این زمینه را جلب نموده است.

3.سورن بام

شرکت سورن بام نیز از دیگر شرکت های فعال در زمینه های محوطه سازی ویلا، محوطه سازی باغ ، اجرای فضای سبز و دیوار سبز در تهران است.

4. گلاله سبز

گلاله سبز دیوار سبز

 

شرکت گلاله سبز یکی از شرکت های نسبتا با سابقه در عرصه محطه سازی و توسعه فضای سبز به شمار می آید. این شرکت مبدع تکنیک کاشت چمن و گیاهان پوششی به روش هایدرو سیدینگ است.حضور شرکت گلاله سبز در نمایشگاه های خارجی و معرفی فعالیت ها و مبادله دست آورد ها با شرکتهای معتبر خارجی زمینه ورود شرکت به فعالیت تخصصی احداث بام های سبز ( گرین روف ) را فراهم نمود که نهایتاً منجر به اخذ نمایندگی از شرکت نوفادرین هلند یکی از پیشگامان این صنعت شد .

 

5. پارس بام ( آندولین )

گروه آندولین ایران وارد کننده مستقیم و مرکز اصلی فروش محصولات شرکت آندولین فرانسه در ایران فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است.

 

دیوار سبز آندولین

 

از جمله فعالیت های اصلی این شرکت، طراحی و اجرای انواع بام شیبدار مانند : آندوویلا ، شینگل (سوله های صنعتی، ساختمان های ویلایی،ورزشی و…).، اجرای ساختمان های پیش ساخته چوبی و پیش ساخته با سیستم LSF ، ایزولاسیون تخصصی و مهندسی شیمی ساختمان. اجرای ترمووود و وودپلاست کف ترئینی. اجرای نما و دیوار پیرامونی ساختمان، طراحی و اجرای محوطه سازی، تولید پایه های کف کاذب، اجرای دیوار سبز و اجرای بام سبز است.

 

6. گروه معماری سها

سها انجام دهنده خدمات دیوار سبز

این گروه آموزشی که در حوزه دیوار سبز , ابنمای دیواری , بام سبز , ابنمای صخره ای, ابنمای موزیکال , ابنمای شیشه ای , ابنما باغی و … کار میکند ، در تهران -میدان فاطمی-خیابان جویبار-خیابان میرهادی غربی حضور دارد.

همچنین بخشی برای آموزش مطالب مربوط به دیوار سبز مثل قیمت دیوار سبز و … نیز در این سایت وجود دارد که در سایت نمابرگ نگار هم میتوانید مطالعه کنید.

 

7.وبسایت گرین بیلد

گرین بیلدینگ دیوار سبز

وبسایت گرین بیلد هم مثل سایت نمابرگ نگار در حوزه خدمات انواع دیوار سبز مشغول به کار است و خدمات متعدد به کاربران ایرانی ارائه میکند.

برای تماس با این مجموعه میتوانید از طریق ادرس آدرس:ایران – تهران – بلوار آفریقا – بالاتر از میرداماد – بن بست آناهیتا – پلاک 11 به محل این مجموعه مراجعه کنید.

در این وب سایت نمونه های دیوار سبز مثل دیوار سبز فرودگاه امام خمینی ، دیوار سبز و تراس سبز باجناق و … را میتوانید ببینید.

 

8.سایت پمان ساز

پیمان ساز

این وب سایت که به طور کلی در حوزه طراحی دیزان و چیدمان فعالیت میکند در قالب بخشی از کار به فعالیت در حوزه خدمات اصلی نمابرگ نگار (دیوار سبز) نیز فعالیت میکند.

بخشی از مطلب لینک شدع از سایت پیمان ساز که شاید برای شما هم جالب باشد:

دیوار سبز چیست ؟ در حقیقت همان محلی که اکنون می توانید روح لذت بخش به آن ببخشید و با یک طراحی متفاوت شیرینی لذت از فضا را به منزل خود به ارمغان آورید. پوسته چندلایه ساخته شده از فیبر طبیعی ضخیم ،عایق صوتی و حرارتی مناسبی در برابر دمای محیط خارجی و آلودگی های صوتی است که گیاهان قرار گرفته بر روی آن نیز بر این قابلیت می افزایند. سنسورهای مخصوص به منظور ایجاد سیستم کنترل هوشمند در پوسته تعبیه شده اند،از همین رو پوسته با تغییر شرایط آب و هوا خود را منطبق کرده و در طول زمان سلامتی گیاهان تضمین میگردد.

 

9.پارس روف

پارس روف

مجموعه پارس روف از مجموعه های همکار در زمینه خدمت دیوار سبز است.

در این سایت میتوانید مطالبی در رابطه با دیوارسبز با سیستم هیدروپونیک چیست؟ بخوانید که در واقع از وب سایت http://higreenwall.com برداشته شده است.

نظر دهید.