هزینه نصب دیوار سبز چقدر است؟

دانلود pdf قیمت دیوار سبز

قیمت دیوار سبز و هزینه اجرای آن متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی همچون نوع گیاه به کار رفته در دیوار سبز، سایز پنل گیاهی، قالب های به کار رفته نوع خاک مصرفی، طبیعی یا مصنوعی بودن گیاه، پوشش کامل یا نیمه گیاهی و در نهایت مدل سیستم آب رسانی دیوار سبز بر قیمت دیوار سبز و هزینه نصب و راه اندازی آن تاثیر دارد. ما در مجموعه نمابرگ نگار سیستم قیمت دهی خود را بر مبنای گل ها و گیاهان، قطعات آبیاری، سازه ها و پنل ها، قاب، اجاره تجهیزات (خصوصا در مواقعی که دسترسی به محل نصب دیوار سبز دشوار باشد.) مالیات و در نهایت سود عادلانه ای که برای نصب دریافت میکنیم، انجام خواهیم داد. دامنه تغییرات قیمتی نصب دیوار سبز مبتنی بر سهولت دسترسی، مقیاس پروژه و پیچیدگی آن متفاوت خواهد بود.

اگرچه متراژ محل و مساحت در نظر گرفته‌شده برای اجرای دیوار سبز نقطه شروعی‌ای برای قیمت‌گذاری دیوار سبز است اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که قیمت دیوار سبز را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در پروژه‌های کوچک‌تر از تأسیسات کمتر، پرسنل اجرایی کمتر و فضاهای کوچک‌تر استفاده می‌شود، بنابراین هزینه‌ها کمتر خواهد شد. از طرفی در پروژه‌های بزرگ‌تر تجهیزات موردنیاز را با هزینه کمتری می‌توان جمع کرد لذا ازنظر اقتصادی پروژه‌های بزرگ‌تر مقرون به‌صرفه‌تر هستند درواقع هر مترمربع آن نسبت به پروژه‌های جزئی‌تر هزینه پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

قیمت دیوار سبز

زمان تحلیل قیمت دیوار سبز برآورد پس‌انداز بلندمدت هزینه‌ها باید در نظر گرفته شود به‌عنوان‌مثال دیوار سبز به دلیل تأثیری که بر سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان می‌گذارد، می‌تواند در مصرف انرژی ساختمان در طول یک‌عمر صرفه‌جویی کند.

قیمت دیوار سبز ( گرین وال ) بر اساس برخی از مسائل زیر متفاوت است:

  • انواع دیوار سبز: اینکه دیوار سبز داخلی و یا خارجی است بر قیمت گرین وال تأثیرگذار است.
  • نوع ساختار (و یا نیاز به تقویت ساختار)
  • طرح دیوار سبز و جزئیات آن: اینکه دیوار سبز یک مربع ساده است و یا دارای طراحی پیچیده‌ای می‌باشد.
  • الزامات و محل سیستم آبیاری دیوار سبز
  • محل موردنظر برای اجرای دیوار سبز، اندازه و میزان دسترسی آن
  • فاصله برای حمل‌ونقل دیوار سبز
  • ذخیره مواد در داخل و یا خارج مکان اجرا
  • زمان‌بندی پروژه ازجمله قرارداد رشد گیاهان

 

هزینه‌های نگهداری نیز بر قیمت دیوار سبز تأثیر گذاشته و زمان بررسی قیمت در نظر گرفته می‌شوند. هزینه‌های نگهداری عبارت‌اند از هزینه آب جهت آبیاری، کود، جایگزینی گیاهان، از بین بردن علف‌های هرز و مدیریت آفات و بیماری گیاهان. برای نگهداری از دیوار سبز، باید محل اجرایی پروژه به‌طور منظم بازرسی شود و سیستم آبیاری و زهکشی، کشش مجدد کابل‌ها و یا تعمیر اتصالاتی که بروی دیوار قرارگرفته‌اند مرتباً مورد ارزیابی قرار گیرند. هزینه احتمالی طراحی پوشش‌های اضافی در طول اجرای دیوار سبز و مشکلات غیرمنتظره ناشی از نصب، زمان بررسی قیمت گرین وال باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال پروژه های بزرگتر نسبت به پروژه های جزئی تر به دلیل کاهش هزینه هایی مانند قطعات، تاسیسات آبیاری و قاب معمولا هزینه کمتری در هر متر مربع به خود اختصاص می دهند. اگر تمایل به نصب و اجرای دیوار سبز در ساختمان یا سالن خود دارید به شما پیشنهاد میکنیم که با کارشناسان متخصص مجموعه نمابرگ نگار تماس حاصل فرمائید. پس از تماس کارشناسان از محل نصب دیدن کرده و با توجه به شرایط کار از جمله سایز و نوع پنل ها و سازه های مورد نیاز برای نصب دیوار سبز مورد نظر شما و مناسب با محیط، با دقت بیشتری قیمت دیوار سبز را به شما اطلاع خواهند داد.

در اینجا ما به بررسی قیمت دیوار سبز با توجه به هزینه اجرای آن در دو مدل اجرای دیوار سبز کابلی و اجرای دیوار سبز مدولار خواهیم پرداخت.

قیمت دیوار سبز | هزینه اجرا در روش کابلیتجهیزات دیوار سبز

دیوار سبز کابلی از کابل‌های روکش‌دار با ضریب حرارتی بالایی ساخته می‌شود که به یک اسکوپ استیل یا مهارکننده، متصل شده و شامل تجهیزات مکملی چون فلاور باکس در ابعاد مختلف است. در این نوع از دیوار سبز می‌توان از انواع پوشش‌های گیاهی رونده استفاده کرد. زمان اجرای دیوار سبز کابلی با در نظر گرفتن ابعاد دیوار، فلاور باکس‌ها در راستای طولی دیوار قرار می‌گیرند. به این دلیل که اکثر گیاهان رونده یا آبشاری معمولاً 3.5 تا 4 متر رشد می‌کنند بنابراین فاصله ارتفاعی فلاور باکس‌ها از هم باید حداکثر تا 4 متر باشد و در هر متر طول، یک فلاور باکس باید قرار گیرد. روی دیوار به‌وسیله اسکوپ های فلزی، شبکه‌ای از کابل‌های استیل ایجاد می‌شود، سپس گیاه رونده درون فلاورباکس کاشته شده تا بعد از مدت‌زمان مشخصی بتواند بروی این کابل‌ها بالا رفته و کل سطح دیوار را بپوشاند. فاصله اسکوپ های فلزی بین 25 تا 30 سانتی‌متر و فاصله کابل‌ها باید بین 17 تا 23 سانتی‌متر باشد.
همان‌طوری که قبلاً گفتیم عوامل زیادی بر قیمت دیوار سبز تأثیر می‌گذارند. هزینه ایجاد بستر، سیستم آبیاری و پوشش گیاهی ازجمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت گرین وال می‌باشند. جهت محاسبه قیمت دیوار سبز کابلی ابتدا باید مساحت کابل مصرفی محاسبه شود سپس تعداد اسکوپ های استیل و همین‌طور تعداد فلاور باکس‌ها مورداستفاده، مورد ارزیابی قرار گیرد و قیمت آن‌ها محاسبه شود. در نهایت هزینه نوع گیاه پوششی استفاده‌شده در این دیوار با هزینه‌های فوق جمع می‌شود. اجرای این دیوار سبز برای دیوارهایی با ابعاد بزرگ‌تر هزینه کمتری را در پی داشته و مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. برای ایجاد بستر کاشت مناسب در این مدل از دیوار سبز در داخل کلیه باکس‌ها لایه محافظی برای خاک، یک لایه ضد ریشه و یک لایه نگه‌دارنده آب و لایه هوارسان ریشه در نظر گرفته می‌شود. برای سیستم آبیاری خودکار معمولاً از یک یا چند منبع برای ذخیره آب جهت آبیاری استفاده می‌شود، سپس با لوله‌کشی مناسب و نصب نازل در هر بستر سیستم آبیاری خودکار تکمیل می‌شود. هر منبع به دستگاه کنترل برقی مجهز شده تا بر اساس حجم و نوع پوشش گیاهی دیوار، آبیاری به‌صورت روزانه و خودکار انجام شود. بنابراین در نهایت برای محاسبه قیمت دیوار سبز، تمامی هزینه‌های اجرایی این مدل از ساختار، سیستم آبیاری و پوشش گیاهی با سیستم کاشت آن، با هم جمع می‌شوند. و هزینه نهایی اعلام می شوذ.

دیوار سبز کابلی

قیمت دیوار سبز | هزینه اجرا در روش مدولار

دیوار سبز مدولار از پانل‌های پیش‌ساخته تشکیل‌شده که به‌صورت مدولار قرار می‌گیرند. این پانل‌ها بروی دیوار نصب‌شده و سپس گیاه درون آن ها کاشته می‌شود. برای اجرای این مدل از دیوار سبز ابتدا پروفیل‌های آهنی بروی دیوار شبکه‌ای نصب می‌شوند. در ادامه فلاورباکس های گالوانیزه پیش‌ساخته که کاملاً ضدزنگ هستند در فواصل مشخصی بروی دیوار قرار می‌گیرند. بعدازاین مرحله لایه‌های فیلتر و زهکشی درون این فلاورباکس ها قرار داده می‌شوند. گیاهان استفاده‌شده در این مدل از Green Wall همیشه‌سبز و پرتراکم می‌باشند بنابراین بعد از رشد گیاه فلاورباکس ها قابل‌رؤیت نمی‌باشند. این نوع از دیوار سبز برای تراس، لابی و پشت‌بام قابل‌اجرا بوده و اغلب به‌صورت مینیاتوری و در ابعاد کوچک اجرا می‌شود.
با توجه به موارد فوق قیمت دیوار سبز مدولار به میزان آهن‌کشی، تعداد فلاورباکس های نصب‌شده، نوع گیاه کاشته شده و همین‌طور سیستم آبیاری خودکار بستگی دارد. نوع گونه گیاهی انتخاب شده در این روش بر قیمت گرین وال بسیار تأثیر می‌گذارد. معمولاً دیوار سبز مدولار اجراشده در فضای داخلی نسبت به نوع بیرونی آن پرهزینه‌تر خواهد بود زیرا گیاهانی که در فضای داخلی قابل‌استفاده می‌باشند قیمت بالاتری دارند. هزینه‌های اجرا جهت آبیاری و بستر کاشت این مدل از دیوار سبز همانند مدل کابلی بوده که زمان برآورد قیمت گرین وال باید در نظر گرفته شوند.

دیوار سبز مدولار

قیمت دیوار سبز| سیستم های دیوار سبز چه مزیت های اقتصادی را می تواند به همراه داشته باشد؟

دیوار های سبز میتوانند در محیط های داخلی و خارجی ساختمان نصب شوند و در فصول مختلف سال باعث کاهش هدررفت انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های ناشی از آن شوند. دیوار های سبز در تابستان از طریق فرآیند تعرق و تبخیر در جهت خنک کردن هوای محیط بسیار موثرند و در زمستان نیز به دلیل اینکه به نوعی عایق حرارتی ساختمان به حساب می آیند باعث کاهش تلفات انرژی گرمایی ساختمان خواهند شد.

قیمت دیوار سبز

شاید در فصل تابستان این تجربه را داشته باشید که وقتی از کنار یک پارک در حال عبور هستید به صورت کاملا محسوسی کاهش دما را حس می کنید. دیوار های سبز خارجی میتوانند سطح دمای محیط را تا پنجاه درجه کاهش دهند که همین امر باعث کاهش هزینه های مصرفی به منظور سرمایش و تهویه مطبوع در فصل تابستان دارد. دیوارهای سبز با جذابیت چشمگیری که محیط ساختمان می دهند در جهت ادراک مثبت خریداران تاثیر گذاشته و باعث می شوند که ارزش املاک مسکونی و تجاری افزایش یافته و یا در حداقل امر راحت تر و بهتر خرید و فروش شوند. علاوه بر این استفاده از نمای دیوار سبز میتواند تمایز برجسته ای را در محیط های لوکس مانند فروشگاه ها و هتل ها ایجاد کنند که باعث جذب مشتری بیشتر، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود مجموعه گردد.

قیمت دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی، یک دیوار عمودی است که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی پنل در ابعاد و شکل های مختلف و متفاوت ساخته می شود. پنل های دیوار سبز مصنوعی به وسیله میخ، پیج یا سیم به یکدیگر نصب و سپس به دیوار متصل می شوند. از دیوار سبز مصنوعی می توانید در محیط های مختلفی مانند لابی ساختمان ها و هتل ها، کافی شاپ ها و رستوران ها، تالارها و باغ ها و حتی مراکز فروش و منازل مسکونی استفاده کرد. در پنل های دیوار سبز مصنوعی می توانید گل ها و گیاهان محبوب خود را قرار دهید و همواره از دیدن و بوییدن آن ها لذت ببرید. دیوار سبز مصنوعی ظاهری کاملا طبیعی دارد، در برابر شرایط جوی مقاوم است و حشرات موذی به سختی به آن نفوذ می کنند. برای آنکه بتوانید دیوار مصنوعی زیبا و منحصر به فردی داشته باشید و بدانید چه گل ها و گیاهانی مناسب استفاده در آن ها هستند بهتر است با کارشناسان در زمینه ساخت دیوار سبز مصنوعی تماس بگیرید. ساخت دیوار سبز مصنوعی با توجه به ابعاد دیوار، نوع طراحی و نوع گیاهان استفاده شده متفاوت است اما با صرف هزینه ای نه چندان زیاد  حدود… می توانید محیطی زیبا و با طراوت در محل زندگی خود ایجاد کنید.

 

جهت استعلام قیمت دیوار سبز و هزینه نصب آن و همچنین ارتباط با کارشناسان نمابرگ نگار میتواند اینجا کلیک کنید.

همچنین اگر قصد دارید خودتان برای منزلتان یک دیوار سبز داشته باشید میتوانید به مقاله ای با عنوان آموزش ساخت دیوار سبز مراجعه فرمائید.

یک نظر
  • علی مسعودی
    Posted on فوریه 14, 2019 at 4:59 ب.ظ

    سلام. قیمت حدودی را میفرمایید؟ مثلا قیمت یک متر در یک متر دیوار سبز

    Reply

نظر دهید.