دیوار سبز یا گرین وال ها همانطور که گفته شد به صورت های نمای داخلی و خارجی طراحی و ایجاد میشود که در اینجا در مورد سیستم بیرونی صحبت می شود .سیستم بیرونی یا outdoor به طور گسترده ای در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع سیستم دیوار سبز بیرونی:

سیستم دیوار سبز یکپارچه:

در این نوع دیوار سبز سازه دیوار سبز را بصورت پنلهایی طراحی و اجرا میکنند که در هر متر مربع از این دیوارهای زند قابلیت کشت 20 عدد گل و گیاه مخصوص گرین وال میباشد. سیستم آبیاری دیوارهای سبز یکپارچه بصورت، آبیاری قطره ای طراحی و ایجاد می شود تا صرفه جویی در آب و فضا در کنار یکدیگر اتفاق بیفتد.

سیستم دیوار سبز مدولار:

در این سیستم از گرین وال در فضایی که قصد طراحی و ایجاد دیوار زنده میباشدیک فلاور باکس بصورت طولی قرار داده می شود. در قسمت بالای این سازه از دیوار سبز از سازه ی داربستی با کمک سیم، تسمه و … ایجاد می شود تا پس از کشت گیاهان رونده برای گرین وال روند رشد این گیاهان هدایت شود و فضای بالایی دیوار پوشیده از گیاهان روند شود.

مزیت دیوار سبز مدولار:

دیوارهای سبز مدولار بدلیل سازه و ساختار انعطاف پذیر خود قابلیت طراحی و ایجاد در هر سطح و فضای باز با هر نوع آب و هوایی را دارا میباشند. این سیستم با مقاومت در برابر باد شدید طراحی شده است.

اپر قصد تجربه شادابی و زندگی را باطراحی و ایجاد گرین وال را دارید مزیت های دیوار سبز را بخوانید.

 

مقایسه دو سیستم:

در دیوار سبز یکپارچه تنوع بیشتری از گیاهان نسبت به حالت مدولار وجود دارد در سیستم مدولار تنوع کشت گیاهان 3-3 رقم گیاه محدود می شود. دیوار سبز یکپارچه از همان ابتدای ساخت دارای پوشش گیاهی می باشد اما سیستم مدولار به مرور زمان این پوشش را ایجاد می کند.

 

دیوار سبز بیرونی

نظر دهید.