زندگی ما در محیط­های شهری به نحو ناسالمی با بتن سرو صدا ترافیک و آلودگی احاطه شده است. که این امر تاثیر عمیقی بر سلامتی جسمی و روانی ما دارد. دیوار­های سبز / گرین وال جایگزین مناسبی برای طبیعت در زندگی مدرن ایجاد می­کنند. اما چرا مردم احساس ارامش و استرس کمتری را در محیط­های سبز دارند؟ این به احتمال زیاد بدلیل پیوند تکاملی انسان با گیاه است.

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه ایالتی واشنگتن در مقایسه بین محیط با پوشش گیاهی و بدون پوشش گیاهی، وجود گیاهان در محیط نسبت به عدم وجود آن­ها بر کاهش فشار خون (کاهش استرس) و افزایش عملکرد افراد مورد تحقیق موثر بوده است (Mike Weinmaster, 2009).

گیاهان قادر به تمیز کردن هوا از ترکیب­های شیمیایی سمی هستند . مواد معلق موجود در هوا می توانند به وسیله برگ و ساقه گیاه جذب می­شوند و در گلدان های انباشت شوند. گیاهان با تولید اکسیژن و جذب غبار و آلودگی­های موجود در هوا قابلیت بهبود کیفیت هوا را دارا می­ باشند.

  • وجود گرین وال در باشگاه ورزشی باعث ایجاد محیطی با نشاط و سرشار از هوای تازه برای ورزش دوستان خواهد شد.  با توجه به اهمیت فضا درباشگاه گرین وال – دیوار گیاهی کارای بالایی در آن ها خواهد داشت
  • وجود فضای سبز در رستوران باعث ایجاد محیطی ارام و دلنشین تر برای مهمانان خواهد شد. که با توجه به اهمیت فضا در رستوران  گرین وال- دیوار گیاهی کارای بالایی در آن ها خواهد داشت.
  • تابلو گیاهی هوشمنددیوار سبز– تابلوی سبز- گرین وال در محیط شلوغ و پر رفت و آمد باعث به وجود امدن محیطی ارام و دلنشین باکمترین استرس می شود.

 

نمونه ای از پروژه های دیوار سبز انجام شده توسط نمابرگ نگار


گالری تصاویر پروژه های دیوار سبز شرکت نمابرگ نگار

در لیست زیر می توانید انواع نمونه های دیوار سبز شامل: دیوار سبز داخلی (گرین وال داخلی)، دیوار سبز تراس، دیوار زنده (گرین وال زنده)، دیوار سبز شیب دار، دیوار سبز حیاط، دیوار سبز داخلی مدولار، دیوار سبز مدولار و دیوار سبز فعال کابلی را مشاهده نمایید.


 

دیوار سبز آزمایشگاه رها

دیوار سبز هتل بزرگ شیراز

دیوار سبز آژانس هواپیمایی پرسی تور شیراز

دیوار سبز باشگاه ورزشی پاد

نظر دهید.