سیستم آبیاری

سیستم آبیاری به شما کمک خواهد کرد تا با حصول اطمینان از دریافت آب مورد نیاز گیاهان تان محصول یا چشم انداز مورد نظرتان را به دست آورید. مدیریت بهینه مصرف آب در فضای سبز محیط های مسکونی برای کنترل هزینه ها از الزامات هر محوطه یا فضای سبز محسوب می شود.
سیستم های آبیاری نمابرگ نگار با ارائه مناسب ترین راه حل ها و با ایجاد کارآمد ترین سیستم ممکن در صرفه جویی مصرف آب شما را در آبیاری باغ، زمین یا فضای سبز حیاط یا محوطه مورد نظرتان همراهی خواهد کرد.

خدمات نمابرگ نگار در این زمینه شامل:

  • طراحی سیستم های آبیاری
  • اجرا
  • نصب و راه اندازی
  • نگهداری و تعمیرات سیستم های تامین تجهیزات

به طور کلی دو نوع از سیستم های آبیاری تحت فشار مرسوم شامل آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای می باشد.
هر چند روش های نوینی نظیر آبیاری زیرسطحی نیز مسیر روبه رشدی را در پیش دارند. در پروژه های فضای سبز آبیاری بارانی به طور گسترده ای برای چمن مورد استفاده قرار می گیرد و آبیاری قطره ای غالبا روش مناسب برای باغچه ها می باشد.
قبل از تصمیم گیری در مورد نوع سیستم آبیاری که می خواهید نصب کنید ابتدا باید نیاز آبی سیستم بررسی شود. نیازهای آبیاری برای چمن، درختچه یا درخت با هم متفاوت است. اولین گام در طراحی یک سیستم آبیاری بازدید از سایت، بررسی منبع آب و جریان و فشار موجود و چک کردن خاک، شیب و بررسی دیگر شرایط است. سپس کارشناسان ما مبتنی بر نوع گیاهان و شرایط و امکانات موجود بهینه ترین سیستم را از لحاظ هزینه ی اجرا و مصرف آب به شما پیشنهاد خواهند داد.
هنگامی که بحث در مورد سیستم های آبیاری، اکثر مردم تصور آبپاشهای بارانی را دارند زیرا آنها قابل مشاهده ترین مثال از سیستم های آبیاری هستید. با این حال آبیاری قطره ای راه حل عاقلانه ای است برای اطمینان از اینکه هر بوته دقیقا مقدار آب مورد نیاز خود را  دریافت نماید.

سیستم آبیاری

برخی از اشتباهات رایج در طراحی و اجرای سیستم های آبیاری:

آبیاری گیاهان مختلف از یک مسیر،که به علت نیاز آبیاری مختلف گیاهان مدیریت مناسب آب را غیر ممکن می سازد.

در روش بارانی اغلب حجم آب  آبیاری زیاد است، اما مدت آبیاری برای رسیدن آب به محیط ریشه به اندازه کافی طولانی نیست. این امر موجب رشد تعداد زیادی از علف های هرز می شود، زیرا بذور به راحتی از آبیاری مکرر جوانه می زنند و در رقابت با چمن باعث سوختگی و زرد شدن برگ ها می شود.

در نظر نگرفتن مناطق آفتاب گیر و سایه دار در آبیاری بارانی. میزان بیشتر تبخیر و تعرق و سرعت خشک شدن خاک در مناطق آفتابی نسبت به منطقه سایه دار در طراحی باید لحاظ گردد.

فشار آب بیش از حد بالا است و آبپاشها بیشتر پیاده رو ها را خیس می کنند.

تیم طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نما برگ نگار شما را تا رسیدن به یک سیستم بهینه و اصولی همراهی خواهند نمود، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظر دهید.