نگهداری دیوار سبز

 نگهداری فضای سبز و دیوار سبز:

هر موجود زنده ای از جمله دیوار سبز یا گرین وال  نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. بنابراین فقط از طریق تعمیر و نگهداری مناسب شما می توانید دیوار سبز خود را در برابر تغییرات محیطی حفظ نمائید و به طورکلی ایجاد یک فضای سبز زیبا برای یک مدت طولانی خود نوعی هنر است.

برنامه نگهداری و تعمیرات نمابرگ نگار یکی از جامع ترین برنامه ها در این صنعت است. خوشبختانه، با توجه به طراحی سیستم نما برگ نگار، الزامات تعمیر و نگهداری از طریق مکانیزه کردن سیستم به حداقل خواهد رسید.

با این حال از طریق تجربه گسترده ما می دانیم که تمام سیستم های آبیاری و زهکشی دیوار سبز نیاز به تعمیر و نگهداری روزمره برای اطمینان از قابلیت بهینه دارند. علاوه بر این، گیاهان نیاز به بازرسی های مکرر بصری، مراقبت های معمول و جایگزینی در صورت لزوم دارند، همچنین گیاهان نیازمند کوددهی و مراقبت از نظر آفات و بیماری ها و گاها نیازمند هرس و مراقبت های فیزیکی هستند.

 بسته به نوع گیاهانی که انتخاب شده اند این مراقبت و نگهداری متفاوت خواهد بود. نما برگ نگار امکان تعمیر و نگهداری کامل با پیشنهادات برای هر دسته بندی از گیاهان را فراهم آورده است.

خدمات پشتیبانی نمابرگ نگار شامل بازدید های معین از پروژه ها به منظور بررسی کارکرد مناسب سیستم آبیاری و زهکشی، بررسی گیاه پزشکی شامل آفات و بیماری ها، هرس و کوددهی و تعویض در صورت نیاز می باشد.

برخی از موارد ی که به صورت دوره ای در بازدیدهای کارشناسان صورت می پذیرد شامل موارد ذیل می باشد.

بازرسی سیستم:

دیوارهای سبز نمابرگ نگار با لایه عایق پشتی و همچنین جریان هوای آزاد در پشت سیستم طراحی شده اند؛ که مانع از تجمع موضعی رطوبت در پشت سیستم می گردد.

همچنین سیستم های نما برگ نگار مجهز به سیستم آبیاری قطره ای و سیستم زهکش برای خروج زه آب می باشد. برای حصول اطمینان از کارکرد مناسب این سیستم ها، پروژه ها مورد بازدیدهای دوره ای قرار می گیرند.

هرس:

گیاهان چندساله و گیاهان رونده برای جلوگیری از بدشکل شدن سیستم نیازمند هرس در زمانهای معین هستند.

تعویض گیاهان:

گیاهان فصلی مانند گل های فصلی و محصولات خاص زراعی نیاز به تعویض در اتمام دوره فصل خود دارند که تکنسین های ما در  هر دوره در کوتاه ترین زمان اقدام به تعویض گیاهان فصلی سیستم ها می نمایند.

همچنین گیاهان دائمی نیز بعد از دوره طولانی تر و چند ساله به علت محدود بودن محیط ریشه نیازمند تعویض بستر کشت و اصلاح هستند.

کوددهی:

سیستم کوددهی در محصولات نما برگ نگار به دو صورت مکانیزه و دستی صورت می پذیرد. در روش مکانیزه کارشناسان در بازه های زمانی مشخص نسبت به حصول اطمینان از کارکرد مناسب سیستمک و تامین کود موردنظر اقدام می نمایند همچنین در روش دستی نیز طی بازدیدهای متوالی تامین عناصرغذایی مورد نیاز گیاهان از طریق محلول پاشی صورت می پذیرد.

تنظیم تایمر و کنترلر آبیاری:

گیاهان در سیستم، به آبیاری منظم در طول فصل رشد نیاز دارد. مقدار مناسب آب آبیاری و طول مدت آبیاری فقط به اندازهای است که برای حفظ گیاه در یک وضعیت شاداب و سالم در طول روز کافی می باشد تا مانع از هدر رفتن آب و مشکلات متعاقب زهکشی گردد.

تامین رطوبت مناسب گیاه به معنی این است که رژیم های آبیاری مختلف از فصلی به فصل دیگر (مبتنی بر تغییرات دما و طول روز) باید اعمال شود، همچنین نوع خاک و گیاهان و همچنین شرایط متفاوت جوی و منطقه ای باید لحاظ گردد. بنابراین زمانبندی سیستم آبیاری کاری تخصصی است که کارشناسان نمابرگ نگار در بازدیدهای دوره ای خود آن را انجام خواهند داد.

آفات و بیماری ها:

هر قدر هم که گیاه عاری از هر نوع آفات و بیماری باشد، همچنان می تواند مستعد رشد آفات یا بیماری از طریق عوامل بیرونی متعدد باشد. این مسئله به همان اندازه اجتناب ناپذیر است که بیمار شدن انسان اجتناب ناپذیر است. بنابراین راه حل این است که در صورت بروز هر نوع بیماری یا آفت  شناسایی سریع و به موقع و کنترل بیولوژیکی یا ارگانیک متناسب با آن صورت پذیرد.

نظر دهید.