خدمات و نگهداری فضای سبز نمابرگ نگار

خدمات و نگهداری فضای سبز

ایجاد یک فضای سبز زیبا پایان کار نیست. حفظ فضای سبز به صورت شاداب برای یک مدت طولانی و منسجم نیاز به نگهداری و مراقبت های ویژه، برای ارائه نیازهای هر گونه گیاه به درستی دارد. خدمات معمول نگهداری شامل:

مراقبت چمن: خدمات مراقبت چمن شامل چمن زنی دوره ای، مبارزه با آفات، کوددهی و هوادهی چمن که برای تهویه مناسب و عدم جلوگیری از زرد شدن چمن صورت می پذید.

کاشت گلهای فصلی: نواحی که در طراحی فضای سبز به گل های فصلی اختصاص می یابد در هر فصل با پوشش خاصی از گلهای فصلی مناسب آن فصل تعویض می شود.

کوددهی،آفات و کنترل علف های هرز: از مراقبت های معمول برای حفظ یک فضای سبز در مدت طولانی بررسی آفات و بیماری ها و کنترل به موقع آنها و همچنین بررسی کمبود مواد  غذایی و جبران کمبودها می باشد. همچنین برای کنترل علف های هرز که باعث نازیبایی و آسیب به فضای سبز می گردند باید پیشگیری و کنترل لازم را لحاظ کرد.

هرس: اکثر گیاهان چند ساله باید از نوعی هرس منظم بهره مند شوند. هرس گیاهان معمولا با یکی از اهداف زیر صورت می پذیرد:

  • به منظور بهبود ظاهر و سلامت گیاه
  • برای کنترل اندازه یک گیاه
  • برای جلوگیری از صدمه به اموال
  • به منظور از سر گرفتن جوانی درختان قدیمی، درختچه ها و گیاهان تزئینی

مالچ پاشی: مالچ به کنترل فرسایش خاک، تنظیم دما و حفظ رطوبت، ایجاد محیط ایده آل برای کشت کمک می کند  و همچنین مانع گسترش علف های هرز می شود. علاوه بر این مالچ در فضای سبز جنبه تزیینی دارد و در الگوهای ترکیبی در فضای سبز جایگزین ایجاد کاشت گیاهان است که به علت عدم تحمیل هزینه های نگهداری رواج یافته است. از جمله مالچ های رایج می توان به شن، قلوه سنگ و چیپس چوب اشاره کرد.

مرمت و بازسازی آسیب های چمن و درختان: گیاهان آسیب دیده در فضای سبز زیبایی منظره را از بین می برند و نیاز به تعویض و مرمت دارند.

اگر قصد ایجاد فضای سبز خاص و ویژه در خانه یا محل کار دارید حتما در مورد دیوار سبز بیرونی بیشتر بدانید.

نظر دهید.