انواع دیوار سبز | در مقالات قبلی به طور مفصل راجع به دیوار سبز یا گرین وال صحبت کردیم و گفتیم که دیوار سبز دیواری است که سراسر پوشیده شده از انواع مختلف گیاهان و انواع سبزه هاست و به مقاصد مختلفی اجرا می شود.
در بحث مزایای دیوار سبز یا گرین وال نیز از بعضی از این مقاصد صحبت به میان آوردیم. به عنوان مثال گفتیم که یکی از کاربرد های انواع دیوار سبز بخشیدن طراوت و شادابی به محیط است. از طرفی دیگر تصفیه هوا و پاکی آن را نیز به ارمغان می آورد و از دیگر مقاصد انواع دیوار سبز به زیبایی بخشی و و جلوگیری از افسردگی اشاره کردیم.

در این مطلب میخواهیم مروری بر انواع دیوار سبز داشته باشیم. از آنجایی که محتوای بصری تاثیر بیشتر و دل نشینی بالایی دارد در خلال بحث از انواع ویدئو ها استفاده کردیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دیوار سبز | دیوار سبز رشته ای :

در ویدئو فوق دیوار سبز رشته ای را مشاهده میکنیم که معمولا در نمای بیرونی ساختمان ها به کار میرود. همانطور که از نام آن پیداست اصول کار دیوار سبز رشته ای به این شکل است که ابتدا گیاه در فلاورباکسی در پایین دیوار گذاشته می شود. سپس ساقه آن را به ابتدای کابل هایی که در طرح و شکل خاصی روی دیوار تنظیم شده است وصل می شود و با رشد گیاه دیوار سبزی رشته ای مطابق طرحی از قبل تنظیم شده شکل میگیرد. در این نوع از انواع دیوار سبز که به دیوار سبز رشته ای معروف است از گیاه های رونده ای همچون پتوس، پاپیتال، هدرا و … استفاده می شود.


انواع دیوار سبز | دیوار سبز با سیستم هیدروپونیک هوشمند

اجرای دیوار سبز با سیستم هیدروپونیک هوشمند یکی از روش های مدرن و به روز اجرای دیوار سبز است. این سیستم طراحی شده و مناسب برای محیط های داخلی و خارجی و پشت بام است. و به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های محوطه سازی از آن یاد می شود که ساخت کشور آمریکا بوده و بدون نیاز به گلدان و خاک می باشد. رشد ریشه در یک ساختار متشکل از پوسته نمدی چند لایه اتفاق می افتاد.

این مدل از انواع دیوار سبز دارای انعطاف پذیری بالا و قابل اجرا بر روی انواع مختلف دیوارها بوده و حداقل وارسی و پیگیری را نیاز دارد. مقاومت مکانیکی بالای پوسته و مقاوم بودن در برابر خوردگی و پوسیدگی از دیگر ویژگی های سیستم هیدروپونیک هوشمند است.


انواع دیوار سبز | دیوار سبز عمودی

شاید برای شما نیز سوال به وجد آمده باشد که چگونه گیاهان به صورت عمودی قرار میگیرند؟ با استفاده از سازه های مختلف می توان این امر را صورت داد. در حقیقت انچه که در پشت صحنه و در واقع در زیر کار دیوارهای سبز قرار دارد انواع مختلفی دارند که باعث می شوند گیاهان به صورت عمودی بر روی یک دیوار تعبیه شوند و نمای زیبایی را به محیط اطراف خود ببخشند.
در ویدئو فوق سه روش برای استفاده بهتر از فضاها جهت دیوار سبز عمودی را میتوانید مشاهده کنید .

یکی از این دیوار های سبز در باشگاه ورزشی پاد، واقع در مجموعه ورزشی دزاشیب توسط شرکت نمابرگ نگار اجرا شده است. در ویدئوی زیر میتوانید قسمت هایی از نحوه اجرای دیوار سبز مجموعه ورزشی پاد را مشاهده کنید.


انواع دیوار سبز | سیستم دیوار سبز با استفاده از نمد پلیمری (felt green wall system):

در این روش گیاهان زنده بر روی یک سطح عمودی کشت می‌گردند. این سیستم شامل یک پارچه نمدی پلیمری با زهکشی مناسب می‌باشد که به شکل مشخصی تا خورده بر روی قاب زیریرین قرار می‌گیرد؛ به نحوی که یک یا چند گلدان یا محفظه برای کشت عمودی به صورت ردیفی با جیب رو به بالا ایجاد گردد. گیاه در غلاف اولیه قرار گرفته و در این محفظه‌ها کشت می‌گردد. این سیستم نسبت به دیگر سیستم‌های اجرای Green Wall جدیدتر بوده و دارای مزایای بیشتری نسبت به روش‌های قدیمی می‌باشد. از مزایای این سیستم می‌توان به سبکی سازه دیوارسبز، تعویض و تغییر آسان گیاهان، تهویه مناسب ریشه گیاهان، سیستم زهکشی قوی تر، آزادی عمل در انتخاب گیاهان مختلف و… اشاره کرد.

 

انواع دیوار سبز

انواع دیوار سبز

  • امیر امیری
    Posted on فوریه 17, 2019 at 10:21 ق.ظ

    فلاروباکس ها هم جز دیوار سبز محسوب میشوند؟

    Reply
    • نمابرگ نگار
      Posted on فوریه 17, 2019 at 10:25 ق.ظ

      از انواع دیوار سبز یا گرین وال می توان به فلاورباکس ها هم اشاره کرد

      Reply

نظر دهید.